شاید شما نیز جزو چند میلیون نفری باشید که با مشکل تهاجم مورچه به خانه و محل زندگیتان دست و پنجه نرم می کنید. تهاجم این حشرات به گونه ای است که به نظر می رسد در آن واحد در هر جایی از خانه حضور دارند! به ویژه مورچه های داخل آشپزخانه که روی کابینت ها و پیشخوان آشپزخانه مدام در حال رفت و آمد و جمع آوری آذوقه برای کلونی هستند.

برای دفع این مورچه ها باید به دو سؤال مهم پاسخ بدهیم؛

اول اینکه این مورچه ها چطور به خانه نفوذ کرده اند؟ 

و سوال دوم، چطور می توان این مسیرها را یافت و مسدود کرد؟

اصلی ترین راه های ورود مورچه به خانه عبارتند از:

  1. درز و شکاف های موجود در دیوارها
  2. درز و ترک های کف و فونداسیون
  3. اطراف درب ورودی
  4. چهارچوب پنجره ها
  5. شاخه های درختان در تماس با خانه
  6. گل و گیاه های آپارتمانی
  7. باغچه حیاط

در این مقاله برخی از راه های ورود مورچه به خانه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
درک و آگاهی از چگونگی ورود و راهیابی این حشرات به داخل خانه، اغلب اولین گام در جهت مبارزه و دفع تهاجم مورچه به خانه است. پس برای شناخت بهتر این راه ها، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

شایعترین راه های ورود مورچه به خانه

شایعترین راه های ورود مورچه به خانه ها

نفوذ مورچه به خانه از طریق درز و شکاف های موجود:

مورچه ها موجودات فوق العاده هوشمندی هستند.
این حشرات کوچک، از کوچکترین فرصت و فضا برای نفوذ در خانه ها استفاده می کنند.

  • ترک دیوار
  • شکاف موجود در کف خانه
  • درزهای موجود در کاشی ها
  • محل عبور لوله ها از داخل دیوار
  • سوراخ های ایجاد شده برای سیمکشی
  • و مافذ ایجاد شده برای تاسیسات

همگی از جمله مواردی هستند که فضای مناسب برای تهاجم مورچه ها را فراهم می کنند.

برخی از خانه ها به خوبی درزگیری نشده اند.
به این معنی که بین داخل و خارج ساختمان تبادل هوا وجود دارد. این تبادل هوا معمولاً از طریق درزهای دیوارها و پنجره ها، همچنین درب ها و دریچه ها صورت می پذیرد. این فضاها به اندازه کافی بزرگ هستند که مورچه ها بتوانند از طریق آن راهی به داخل خانه بیابند. درزها معمولاً در محل اتصال دیوار با سقف، کف یا گوشه ها به وجود می آیند. همچنین لازم است سوراخ های روی دیوارها که به منظور قرار دادن پریزها، عبور لوله های گاز، خطوط جریان برق و … ایجاد شده اند و نیز اطراف درب ها و پنجره ها را چک کنید.

تهاجم مورچه به خانه

شکاف ها و ترک ها نیز می توانند این حشرات را به خانه تان راه دهند. به عنوان مثال برخی از مواد ساختمانی چون گچ و یا مواد ساختمانی قدیمی و کهنه می توانند منجر به ایجاد شکاف های ساختاری گردیده و معبر بزرگی برای مورچه ها به داخل باشند. به علاوه، درز و شکاف دیوار های داخلی ساختمان ها، پناهگاه خوبی برای آفات دیگری چون ساس نیز هست.

<<>> گیاهانی که جهت محافظت از سرما به داخل خانه آورده می شوند منبع ورود و تهاجم مورچه ها به خانه هستند <<>>

شکاف های ایجاد شده در فونداسیون:

فونداسیون اغلب ساختمان ها قوی و مستحکم هستند.
با این وجود پی ساختمان ها همیشه نفوذ ناپذیر و غیر قابل رسوخ نیستند.
وجود ترک های ریز در پی، فضای کافی برای ورود مورچه ها به خانه را فراهم می آورد.

در حقیقت در زیر این فواصل به ظاهر کوچک، ساخت کلونی های بزرگ توسط مورچه کار سختی به نظر نمی رسد و جمعیت زیادی از مورچه ها در این کلونی ها زندگی می کنند. فونداسیون هایی که از مواد محکم مثل بلوک های بتونی قوی ساخته نشده باشند، می توانند منجر به ایجاد فضاهای خالی شوند که مورچه های مقاوم و سرسخت در حین جستجوی گرما، غذا و رطوبت می توانند به آن نفوذ کنند.

ترک های فونداسیون یکی از راه های ورود مورچه به خانه است

تهاجم مورچه به خانه از داخل زمین:

همه ما می دانیم که مورچه ها در جستجوی خرده های نان و سایر وعده های غذایی خوشمزه روی کف خانه، فرش و غیره از سویی به سوی دیگر می روند. چیزی که ممکن است واضح و مشهود نباشد این است که این حشرات می توانند به داخل زمین نیز راه یابند. آنان ممکن است از زیر فرش ها، کاشی ها و سرامیک های کف خانه و یا کف های چوبی به محل زندگی تان وارد شوند.

تشخیص راه های ورود مورچه به خانه یا هر محل دیگر، در صورتی که مورچه ها از زیر کف خانه آمده باشند، کار مشکلی خواهد بود.

” ممکن است بارها شاهد آن بوده باشید که انبوهی از مورچه ها دور یک قطره شربت یا نوشابه ریخته شده بر روی زمین و یا یک خرده نان بسیار کوچک را فرا گرفته و یا بر روی سینک ظرفشویی رژه می روند و حتی به رختخواب تان نیز راه یافته اند. اما سؤال اینجاست که این همه مورچه از کجا می آیند؟ این حشرات چگونه وارد خانه تان شده اند؟ “

نفوذ از طریق پنجره ها:

پنجره ها نیز می توانند راهی برای دسترسی مورچه ها به فضای داخلی خانه باشند. عبور از پنجره های باز برای این حشرات به راحتی آب خوردن است! علاوه بر خود پنجره، فواصل ایجاد شده بین چارچوب پنجره و دیوارها نیز راه ورودی برای این آفات می سازند.

درزگیری پنجره

درب ها راهی برای نفوذ مورچه ها به خانه:

درب ها نیز یکی از بهترین و آسانترین راه های ورود مورچه به خانه هستند.

درب هایی که به خوبی درزگیری نمی شوند راه ایده آلی برای دسترسی این آفات به خانه می باشند. قسمت زیرین آستانه در، همچنین کناره ها و بالای چارچوب را از لحاظ وجود این آفات بررسی کنید.

چیز دیگری که بایستی مد نظر قرار دهید، درب هایی هستند که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که از این درب ها به ندرت رفت و آمد صورت می پذیرد به ندرت هم به چشم می آیند و به همین دلیل ممکن است بدون آن که متوجه شوید درزهای موجود بدتر و یا ترک ها و شکاف ها بزرگتر شوند. این فواصل امکان دسترسی آسان به خانه را برای مورچه ها و سایر حشرات فراهم می سازند.

گیاهان، یکی دیگر از راه های ورود مورچه به خانه:

گیاهان، درختچه ها و گل هایی که جهت محافظت از سرمای زمستان به داخل خانه آورده می شوند نیز می توانند منبعی برای ورود و تهاجم مورچه ها به خانه باشند. همچنین احتمال دارد که جمعیت بزرگی از این حشرات از طریق بسیاری از موارد دیگر چون لوازم چوبی، مبلمان یا دستگاه های برقی دست دوم، شلنگ ها، لوله ها و حتی مواد غذایی و … به خانه راه یافته باشند.

 

کیاهان آپارتمانی و مشکلات ناشی از آن ها

تهاجم مورچه به خانه از محل ورود خطوط تأسیسات:

برای عبور خطوط آب، برق، گاز، تلفن، انواع کابل ها و غیره به داخل خانه، سوراخ های بسیاری ایجاد می شوند که این سوراخ ها نیز می توانند راهی برای ورود مورچه ها باز کنند. سوراخ های محل ورود این لوله ها و کابل ها به خانه می توانند هر آفت کوچکی را به آن راه دهند. پس لازم است که این نقاط را نیز از لحاظ فعالیت و رفت و آمد مورچه ها و حتی سایر آفات بررسی کنید.

مورچه هایی که از همان ابتدا داخل خانه تان بوده اند:

برخی از مورچه ها همواره و از قبل در خانه تان بوده اند!

در حقیقت این مورچه ها در داخل خانه به دنیا آمده اند.
بعضی از گونه های مورچه می توانند در خانه ها لانه سازی کنند که برای این کار اغلب از فضاهای خالی موجود در دیوارها یا چوب در حال پوسیدگی استفاده می کنند و این بدان معنا است که احتمالاً تاکنون چندین نسل از این حشرات در خانه تان زندگی کرده اند.
برای دفع تهاجم این مورچه ها از خانه یکی از اقدامات اساسی پیدا کردن لانه مورچه ها می باشد.

راه حل نابودی همیشگی این حشرات استفاده از سم مورچه انت کیلر می باشد.

 

 

نظر خود را بنویسید

مشخصات ظاهری انواع مورچه ها
مشخصات ظاهری مورچه ها

مورچه ها ممکن است موجودات ترسناکی به نظر نرسند، اما وقتی به آشپزخانه راه پیدا کنند و یا شما و خانواده تان توسط مورچه دچاز گاز گرفتگی شوید نظر شما در مورد مورچه ها تغییر خواهد کرد. مورچه ها …

همه چیز در مورد کلونی مورچه ها
همه چیز در مورد کلونی مورچه

اصطلاح ” کلونی مورچه” نه تنها ساختار فیزیکی محل زندگی مورچه ها را توضیح می دهد، بلکه قوانین اجتماعی که مورچه ها خودشان سازماندهی کرده اند را به همراه کارهایی که انجام می دهند، توصیف می کند.

پیشگیری از تهاجم مورچه ها
پیشگیری از تهاجم مورچه ها

دلایل و راه های زیادی برای ورود مورچه ها به خانه وجود دارد. بوی غذا و ذرات باقیمانده از غذا، رطوبت و نشتی آب در نقاط مختلف خانه از دلایل مهم جذب مورچه به خانه بوده، همچنین درز و شکاف …

مورچه بالدار و راه های مبارزه با آن
مورچه بالدار و راه های مبارزه با آن

مشاهده مورچه های بالدار در خانه علامت خوبی نیست. ولی وجود آن ها در خانه در طول فصل زمستان، یک معضل تلقی می شود. دلیل این امر آن است که مورچه ها زمانی پرواز می کنند یا به عبارت دیگر بالدار می شوند که…

سفارش سم از طریق: