چگونه لانه مورچه ها را پیدا کنیم ؟

اگر شما تحت محاصره مورچه ها قرار دارید، بهترین راه مقابله با آن ها این است که کلونی را پیدا کرده و ریشه اصلی مشکل را حل کنید. این استراتژی بسیار عالی است، اما چگونه لانه مورچه را پیدا کنیم. پیدا کردن لانه مورچه ها ممکن است از آن چه انتظار دارید سخت تر باشد.

در کل مورچه ها می ‎توانند داخل مکان هایی پنهان شوند که دنبال کردن آن ها غیر ممکن باشد.
مکان هایی از قبیل:

  • پشت تخته سنگ ها
  • داخل تنه درختان
  • وسایل چوبی
  • عمق زمین

چگونه لانه مورچه را پیدا کنیم

 

صرفنظر از این که کلونی مورچه ها کجا پنهان شده است، استفاده از روش های صحیح ریشه کن سازی و سمپاشی مورچه ها می تواند مفیدتر باشد.

آیا می توانید مورچه ها را تا لانه هایشان دنبال کنید؟

لانه مورچه ها طوری ساخته شده است که حتی در صورت دور بودن مورچه از لانه، مورچه را مجبور می کند تا به لانه برگردد، اگرچه ممکن است این مسیر بسیار طولانی و دشوار باشد. با توجه به اندازه کوچک و توانایی پنهان شدن مورچه ها در فضاهای خالی کوچکی که انسان ها نمی توانند دسترسی داشته باشند، اغلب دنبال کردن مورچه ها کار دشواری به نظر می آید. با وجود این، اگر شما صبر و اراده داشته باشید، می توانید مورچه هایی را که می بینید دنبال کنید. در نهایت با موفقیت، مورچه ها شما را به سمت لانه خود خواهند برد. مورچه های در قسمت های مختلف خانه شما، لانه سازی می کنند و در بسیاری موارد،  لانه مورچه ها در باغچه بافت خواهد شد.

نقشه مسیر لانه در دستان مورچه های مامور غذا در کلونی

اگرچه، محققان با بررسی مورچه های مامور اکتشاف غذای کلونی دریافتند که مورچه ها از مسیر منبع غذایی تا محل کلونی خود به ندرت یک مسیر مستقیم را طی می کنند. در عوض، بسیاری از مورچه ها هنگام راه رفتن یک الگوی زیگزاگی را دنبال می کنند. این ماموران اکتشاف غذا، نوعی فرومون از خود در مسیر گذر باقی می گذارند تا مورچه های دیگر به راحتی آن ها را دنبال کنند.

از آن جایی که اغلب این مسیرهای گذر، بسیار پیچیده و گیج کننده هستند، ممکن است مورچه ها حتی یک فاصله بسیار کوتاه را در زمانی طولانی طی کنند. البته، مسیرهای گذر فرومونی در طول زمان درست می شوند. یک مسیر نسبت به مسیرهای دیگر به علت رفت و آمد بیشتر و مکرر، خاص می شود و فرومون ها در آن مسیر ثابت می مانند و یک مسیر مناسب برای مورچه ها تشکیل می دهند. اگر خوش شانس باشید می توانید مورچه ها را در این مسیر خاص دنبال کنید.
در حقیقت با شناخت عادات و رفتار مورچه ها می توان سریعتر به لانه آن ها دسترسی پیدا کرد.

روش دنبال کردن مورچه برای رسیدن به لانه

یک مورچه را دنبال نکنید.
همیشه به دنبال دسته ای از مورچه ها باشید که با همدیگر حرکت می کنند.
دنبال کردن تنها یک مورچه سخت و خسته کننده خواهد بود. سعی کنید یک منطقه وسیع تر را تحت نظارت  قرار دهید تا بتوانید چند مورچه درحال برگشت به لانه را پیدا کنید.

برای پیدا کردن لانه مورچه به دنبال دسته ای از مورچه ها باشید

 

” از بین بردن فقط تعدادی از مورچه ها به هیچ عنوان تضمین کننده نابودی قطعی مورچه ها نبوده و باید به دنبال راه حل قطعی از بین بردن مورچه ها بود. بهترین راهکار برای اینکه مطمئن شویم مورچه ها برای همیشه از بین رفته اند پیدا کردن مکان کلونی مورچه ها و پس از آن استفاده از سموم قوی مورچه کش می باشد. “

چگونه لانه مورچه در داخل خانه را پیدا کنیم ؟

یافتن لانه مورچه های موجود در خانه بسیار مهم است.
شما باید در اسرع وقت این مورچه ها را دنبال کرده، کلونی را یافته و از بین  ببرید. طوری باید این عمل را انجام دهید تا مانع از بازگشت مجدد مورچه ها به خانه شوید. زیرا ممکن است مورچه به شما و محیط زندگی تان آسیب وارد کرده و مواد غذایی شما را آلوده کنند.

۱. به دنبال تراشه های چوب باشید.

تراشه های چوب می تواند نشانه ای از وجود مورچه نجار باشد. این تراشه ها اغلب  در مکان های زیر دیده می شوند.

  • زیر میله های موجود در زیر زمین
  • اتاق زیر شیروانی
  • انبار

۲. به نقاط تجمع توجه کنید.

ابتدا با دقت مشخص کنید که حشرات مورد نظر مورچه هستند یا موریانه؟
با فرض این که مورچه باشند، بدانید که ممکن است مورچه ها بیرون از خانه، لانه درست کرده و از طریق ترک بین آجرهای ساختمان وارد خانه شده اند. معمولاً مورچه هایی که داخل خانه، لانه درست می کنند، از گونه مورچه فرعون یا مورچه نجار هستند.

۳. به دنبال مورچه های مرده باشید.

مشاهده توده ای از مورچه های مرده، به خصوص در اطراف پنجره، نشانه دیگری از وجود آلودگی داخلی است. یکبار دیگر، بررسی کنید که آیا این حشرات مورچه هستند یا موریانه، و سپس اقدامات لازم را برای پیدا کردن محل لانه آن ها انجام دهید.

با یافتن مورچه های مرده در خانه چگونه لانه مورچه را پیدا کنیم

 

<<>> آشپزخانه و حمام، شایع ترین نقاط تحت تهاجم مورچه ها هستند <<>>

۴. به دنبال نقاط رطوبت زده باشید.

مورچه ها علاوه بر مواد غذایی، به رطوبت نیز نیاز دارند.
چوب مرطوب موجود در خانه شما می تواند عامل جذب کننده جمعیت انبوهی از این حشرات باشد. لوله های نشتی یا تجمعی از لوله ها در یک مکان نیز ممکن است جذب کننده گونه هایی از مورچه، مانند مورچه خانگی بدبو، باشد. از  آنجا که تشخیص مسیر آب آسان است، دنبال کردن مورچه جهت یافتن لانه آن، کار چندان دشواری نخواهد بود.

سه راه برتر مبارزه با مورچه های  داخل خانه

اگر در خانه خود با مسئله تهاجم مورچه ها رو به رو هستید، در قسمت زیر چند گزینه عالی برای کنترل این حشرات ارائه شده است.

روش اول: طعمه

از طعمه های مایع، با ترکیبات خوراکی شیرین برای نابودی کل کلونی استفاده کنید.

روش دوم: اسپری گازی

اسپری گازی مورچه کش را در ترک ها و فضاهای کوچکی که مورچه وارد شده و پنهان می شوند، اسپری کنید. این یک روش مفید برای مبارزه با حشراتی می باشد که چوب های خانه را آلوده کرده و به آن ها آسیب می رسانند.

روش سوم: اسپری مایع

مانند اسپری گازی می توانید اسپری سم مایع را برای کشتن مورچه ها به کار ببرید. این اسپری بسیار قوی بوده و به محض تماس، مورچه را می کشد و معمولاً تا مدت طولانی ماندگاری دارند.

چگونه لانه‌ مورچه‌ را پیدا کنیم و از بین ببریم

 

چگونه لانه مورچه را در بیرون خانه پیدا کنیم ؟

پیدا کردن لانه مورچه بیرون از خانه در مقایسه با پیدا کردن آن در داخل خانه، آسان تر است. سخت ترین مرحله، یافتن مسیر خصوصی ورود مورچه ها از بیرون به داخل خانه است.

<<>> نواحی بسیار مرطوب در خانه، مورچه ها را جذب می کنند <<>>

۱. به دنبال توده های گل و لای باشید.

بسیاری از مورچه هایی که لانه های خود را زیر زمین می سازند، تمام مواد اضافی را از لانه خود بیرون می ریزند و تپه های کوچکی از خاک، گل و لای و زباله به وجود می آورند.

 

۲. به دنبال شته ها باشید.

برخی از مورچه ها، از جمله مورچه های نجار، از ماده شیرین و عسل مانندی که شته های روی گیاهان تولید می کنند، تغذیه می کنند. اگر شما دارای گیاهانی هستید که در معرض حمله شته ها قرار دارد، احتمالا در اطراف، یک کلونی مورچه وجود دارد که از این شته ها تغذیه می کند.

به یاد داشته باشید
در این شرایط بهتر است که ابتدا مورچه ها را نابود کنید!
سپس به فکر از بین بردن شته ها باشید، زیرا ممکن است در حین پاکسازی شته ها، مورچه ها به خانه شما حمله کنند.

رایج ترین مخفیگاه های مورچه در خانه

مورچه ها اغلب در طول ماه های گرم سال برای جستجوی غذا و آب به خانه ها وارد می شوند.
مورچه ها یکی از شایع ترین آفات خانگی در ایران هستند.
 جهت مبارزه با جمعیت این حشرات مزاحم و آزار دهنده و نابودسازی کلونی های آن ها لازم است رایجترین مخفیگاه های مورچه ها را بشناسید. همانطور که می دانید از مهمتیرین و شایعترین نقاط تحت تهاجم مورچه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آشپزخانه
  • حمام

آشپزخانه

تعجبی ندارد که آشپزخانه مکانی محبوب برای پرسه زدن مورچه ها است.
علاوه بر دسترسی به منابع غذایی، سینک ظرفشویی نیز منبعی از آب را که مورچه ها برای تداوم حیات به آن نیاز دارند فراهم می سازد. عدم نظافت و تمیزکاری سریع خرده ها و ریخته های نان، غذا، میوه، روغن و … در این مکان و هر مکان دیگری در خانه می تواند این آفات را به سرعت جذب آن محل نماید.

مورچه ها در آشپزخانه به راحتی به منابع غذایی دسترسی دارند

 

حمام

حمام ها به شدت مستعد تهاجم این آفات هستند.
نواحی بسیار مرطوب در خانه، مورچه ها را جذب می کنند و به همین دلیل بسیاری از گونه های مورچه شایع در خانه ها نظیر مورچه سیاد بدبو، لانه هایشان را در محیط های مرطوب زیر می سازند.

  • پشت کاشی های دیوار
  • زیر سینک

سایر زیستگاه های مورچه ها

مورچه ها می توانند به راحتی و از طریق ریزترین ترک ها به داخل خانه ها راه یابند.
به همین دلیل سایر نواحی موجود در خانه نیز می توانند مخفیگاه آن ها باشند. معمول ترین نقاط اختفا و لانه سازی این حشرات علاوه بر موارد فوق عبارتند از:

  • داخل دیوار
  • اتاق های خواب و نشمین
  • زیرزمین
  • محل دستگاه های گرمایشی
  • تهویه مطبوع
  • شوفاژها
  • باغچه
  • گلدان
  • کمد دیواری

پیدا کردن لانه مورچه مرحله مهمی از فرآیند نابود کردن مورچه ها محسوب می شود.
پس از آن نوع روش مبارزه با مورچه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از سم قوی و تأثیرگذار انت کیلر بهترین و سریعترین روش برای خلاص شدن از مورچه و از بین بردن قطعی تمام مورچه های موجود در کلونی است.

 

 

 

نظر خود را بنویسید

  1. علی

    سلام
    مطالب بسیار مفیدی بود و از اینکه تبلیغ ماده خاصی را نکرده اید علمی بودن موضوع کاملا احساس میشود. ممنون از مطالب آمزنده و مفیدتان

    1. admin

      درود بر شما
      خرسندیم که مطالب و مقالات مورد پسند بوده
      جهت خرید سم مورچه کش به سایت زیر میتونید مراجعه کنید:
      https://murchekosh.ir/

مشخصات ظاهری انواع مورچه ها
مشخصات ظاهری مورچه ها

مورچه ها ممکن است موجودات ترسناکی به نظر نرسند، اما وقتی به آشپزخانه راه پیدا کنند و یا شما و خانواده تان توسط مورچه دچاز گاز گرفتگی شوید نظر شما در مورد مورچه ها تغییر خواهد کرد. مورچه ها …

همه چیز در مورد کلونی مورچه ها
همه چیز در مورد کلونی مورچه

اصطلاح ” کلونی مورچه” نه تنها ساختار فیزیکی محل زندگی مورچه ها را توضیح می دهد، بلکه قوانین اجتماعی که مورچه ها خودشان سازماندهی کرده اند را به همراه کارهایی که انجام می دهند، توصیف می کند.

پیشگیری از تهاجم مورچه ها
پیشگیری از تهاجم مورچه ها

دلایل و راه های زیادی برای ورود مورچه ها به خانه وجود دارد. بوی غذا و ذرات باقیمانده از غذا، رطوبت و نشتی آب در نقاط مختلف خانه از دلایل مهم جذب مورچه به خانه بوده، همچنین درز و شکاف …

سفارش سم از طریق: