” گاهی برخی از کارهایی که برای از بین بردن مورچه ها انجام می دهیم بی حاصل است. در چنین شرایطی، اینگونه به نظر می رسد که جلوگیری از بازگشت مورچه ها غیر ممکن است زیرا این آفات کوچک، با مسدود شدن هر راه، راه جدیدی برای ورود به خانه می یابند. هیچ چیز بدتر از دیدن تعداد زیادی مورچه که در حال راه رفتن روی کابینت ها و کف آشپزخانه هستند، نیست. راه هایی برای جلوگیری از بازگشت آن ها وجود دارد. اعمال این روش ها می تواند در پیشگیری از تهاجم مجدد مورچه ها به خانه بسیار مفید و موثر باشد. “

از بین بردن تهاجم مورچه ها

۱. انتخاب طعمه مناسب

برای دفع تهاجم مورچه ها، مؤثرترین طعمه را بیابید:

مورچه های پیشاهنگ یعنی همان مورچه هایی که در آشپزخانه می بینید، غذا را برای بقیه کلونی می برند.

یک بشقاب کوچک از ماده غذایی که از شکر ساخته شده باشد مثل عسل، شربت، مربا و غیره و کمی غذای سرخ شده مثل سیب زمینی سرخ کرده و یا مرغ سرخ کرده تهیه کنید و به عنوان پیش طعمه در قسمت هایی از خانه که بیشترین فعالیت مورچه ها را دارد قرار دهید. ببینید که کدام غذا مورچه های بیشتری را جذب می کند. ولی نباید این پیش طعمه را مدت زیادی در دسترسشان قرار دهید.

موارد اثر گذار بر نوع طعمه مناسب برای مورچه ها

عوامل مختلفی وجود دارد که بر نوع طعمه مناسب برای مورچه‌ها اثر می گذارند.
برخی از این عوامل عبارتند از:

  1. زاویه تابش خورشید
  2. نوع مورچه
  3. دمای هوا
  4. رطوبت

* مزه ای که مورچه ها ترجیح می دهند، می تواند بر حسب فصل سال تغییر نماید و به همین دلیل است که از پیش طعمه استفاده می کنیم؛ با این کار می توانید بفهمید مورچه ها چه مزه ای را ترجیح می دهند و طعمه سمی ویژه ای تهیه نمایید که مطابق با مزه ای باشد که آن ها دوست دارند. به عنوان مثال طعمه ای که از ترکیب یک به یک جوش شیرین و شکر ساخته اید، می تواند به صورت هم زمان برای مورچه ها و سوسک ها موثر باشد.

* استفاده از پیش طعمه برای تمام مشکلات مرتبط با مورچه در آشپزخانه، ضروری نمی باشد ولی به تشخیص نوع سم و طعمه ای که باید استفاده نمایید کمک می کند. زمانی که از مزه دلخواه مورچه ها مطمئن نباشید، باید پول بیشتری برای تهیه هر دو نوع سم (شیرین و غیر شیرین) بپردازید.

* این طعمه های سمی مخصوص مورچه، هم به صورت مایع و هم جامد موجود هستند، ولی در صورتی که مورچه ها غذاهای شیرین را ترجیح دهند، به نظر می رسد که طعمه های مایع بهتر عمل می کنند.

دفع مورچه ها با یافتن بهترین طعمه

<<>> برای یافتن لانه مورچه ها می توانید از طعمه هایی با مزه شیرین و یا چرب استفاده کنید <<>>

۲. دفع مورچه ها با استفاده از طعمه مناسب

صبر کنید تا طعمه سمی، مورچه ها را جذب کند و از بین ببرد:

بلافاصله پس از قرار دادن طعمه های سمی مطابق با مزه دلخواه مورچه ها، احتمالا شاهد افزایش تعداد مورچه ها در اطراف خانه خواهید شد. چون این طعمه، آنها را به سمت خود می کشد. این همان چیزی است که شما می خواهید؛ زیرا هرچه تعداد بیشتری مورچه در اطراف طعمه باشد، تعداد مورچه بیشتری این طعمه را با خود به سمت لانه خواهند برد تا باقی مورچه ها در کلونی را از بین ببرد.

* به خاطر داشته باشید
دفع مورچه ها با استفاده از روش طعمه سمی کمی زمان‌بر است زیرا این روش فقط مورچه‌هایی را که در جای جای خانه دیده می شوند را از بین نمی برد، بلکه تمام مورچه ها در هر مرحله از چرخه رشد که باشند از بین می برد.
مورچه ها در مراحل مختلف رشدشان عبارتند از:

  • مورچه های بالغ
  • مورچه های نوزاد
  • شفیره ها
  • تخم مورچه ها

فرایند ممکن است چندین روز تا چندین هفته به طول بیانجامد.

* وقتی از روش طعمه استفاده می کنید، تمام غذاهای دیگر باید حذف شوند و از دسترس مورچه ها خارج شوند. شما می خواهید مورچه ها فقط و فقط این طعمه سمی را بخورند. همچنین، زمانی که مورچه ها شروع به خوردن کردند مزاحم مورچه ها نشوید.

* اگر بعد از گذشت دو هفته استفاده از طعمه سمی، مورچه ها همچنان در خانه تان وجود دارند، نوع طعمه ای که استفاده می کنید تغییر دهید. این نشان می دهد که طعمه به اندازه کافی مؤثر نبوده است.

طعمه سمی، روشی مناسب برای دفع مورچه ها

 

۳. استفاده از طعمه های سمی خانگی برای دفع تهاجم مورچه ها

یک طعمه سمی خانگی علیه مورچه ها بسازید:

یک قاشق غذاخوری بوریک اسید ارگانیک را با یک قاشق غذاخوری شیره درخت افرا یا هر ماده چسبناک شیرین دیگری همچون عسل و مربا و غیره مخلوط نمایید. این ترکیب را روی یک تکه نان یا بیسکوییت بمالید. سپس یک جعبه مقوایی کوچک تهیه و سوراخ هایی در آن ایجاد نمایید و نان و بیسکوییت را در وسط این جعبه مقوایی قرار دهید.

درست همانند طعمه سمی که از فروشگاه تهیه می کنید، بوی این ماده نیز مورچه ها را به سمت خود جذب خواهد کرد و زمانی که مورچه ها این غذا را با خود به لانه و برای بقیه کلونی ببرند، بوریک اسید باعث ریشه کنی تمام مورچه ها خواهد شد.

*  تله گذاری را در طول شب انجام دهید.
چون شب، زمانی است که مورچه ها به جستجوی غذا می روند.

* لانه مورچه ها را مورد هدف قرار دهید.
اگر در یافتن لانه مورچه ها موفق شوید، می توانید تمام کلونی را یک‌جا بکشید.
لانه و محوطه اطراف آن را با یک حشره کش که بر پایه ماده بیفنترین ساخته شده باشد، اسپری نمایید.

استفاده از طعمه خانگی برای دفع مورچه ها

 

<<>> بوریک اسید یک ماده مناسب برای ساخت طعمه سم خانگی برای از بین بردن مورچه ها است <<>>

۴. استفاده از روش های حرفه ای دفع مورچه

اگر باوجود انجام کلیه اقدامات فوق، مشکل تهاجم مورچه همچنان ادامه بیابد، باید برای رفع مشکل از سموم مورچه کش استفاده کنید:

اگر روش شما برای از بین بردن مورچه ها مؤثر نیست، بهترین راه برای رفع مشکل مورچه و از بین بردن قطعی آنها، استفاده از سم کشنده مورچه انت کیلر می باشد که شما می توانید این سم تضمینی را با هزینه ارسال رایگان دریافت کنید.

تهیه سم قوی روشی تضمینی برای دفع مورچه ها

 

جلوگیری از بازگشت مورچه ها

۱. از بین بردن منابع رطوبت

سینک آشپزخانه را خشک و تمیز نگه دارید:

تمام ظرف هایی را که در طول شب داخل سینک قرار داده اید بشویید و تمیز کنید. باید مطمئن شوید که هیچ باقیمانده غذایی که برای مورچه ها جذاب باشد وجود ندارد.

* توجه:
ریختن کمی مایع سفیدکننده داخل سینک، سبب از رفع بوی مواد غذایی باقیمانده در سینک می شود.

جلوگیری از تهاجم مورچه با تمیز کردن سینک ظرفشویی

 

۲. حذف ذرات غذایی باقی مانده در خانه

مرتباً کف خانه را جارو نموده و تمیز کنید:

مورچه ها  فقط به تکه بسیار کوچکی از غذا احتیاج دارند که بقیه مورچه ها را خبر نمایند؛ بنابراین از تمیز کردن تمام ذرات غذایی که ممکن است روی زمین ریخته و یا زیر وسایل آشپزخانه مخفی شده باشد مطمئن شوید. کف خانه را با با جارو زدن از تمام ذرات غذایی پاک نمایید و سپس با ترکیبی به نسبت یک به یک از آب و مایع سفیدکننده، تمیز نمایید.

* شما می توانید به جای به کار بردن مایع سفید کننده از سرکه نیز استفاده کنید. تنها موضوع مهم، وجود یک ماده ضدعفونی کننده برای از بین بردن رد مورچه ها می باشد.

* می توانید ترکیب آب و سرکه را برای جلوگیری از تجمع مورچه ها در اطراف ظرف غذای حیوانات خانگیتان نیز استفاده نمایید.

تمیز کردن خانه، راهی برای جلوگیری از تهاجم مورچه

 

۳. حذف منابع غذایی راهی مطمئن برای دفع تهاجم مورچه ها

محل هایی را که در تماس با مواد غذایی هستند با جارو برقی تمیز نمایید:

درست مثل جارو و تمیز کردن، استفاده از جاروبرقی باعث حذف ذرات غذایی می شود که مورچه ها را به خانه شما جذب می کنند.

* استفاده از جاروبرقی مخصوصاً در خانه هایی که با فرش پوشیده شده اند بسیار مهم است.

ذرات مواد غذایی در بین بافت فرش نفوذ کرده و به سختی دیده می شوند.

استفاده از جاروبرقی برای دفع تهاجم مورچه و جلوگیری از بازگشت مورچه

 

<<>> استفاده از جارو برقی بهترین راه پاکسازی خانه از ذرات غذایی ریزی است که باعث جذب مورچه ها است <<>>

۴. دفع مورچه از طریق دفع زباله

زباله ها را به طور منظم جمع آوری کنید:

برای جلوگیری از بازگشت مورچه ها از کیسه های زباله محکم و بادوام استفاده کنید. همچنین کار دفع زباله ها را به طور مرتب و زود به زود انجام دهید.
این کار امکان تغذیه مورچه ها از مواد غذایی اطراف و داخل سطل زباله را کاهش می‌دهید.

* اغلب وجود یک سوراخ در کیسه زباله باعث نشت مایعات و جذب مورچه ها می شود.

* توجه:

پاشیدن جوش شیرین در کف سطل زباله علاوه بر گندزدایی سطل، مورچه ها را نیز دور می‌کند.

خارج کردن زباله از خانه سبب جلوگیری از بازگشت مورچه و دفع تهاجم مورچه ها می شود

 

 

نظر خود را بنویسید

  1. عزیزه معادل

    سلام. توی خونه من چند وقته متوجه لکه های رنگ آبی میدیدم. نمیدونستم از کجا میاد. آخر متوجه شدم که مورچه‌هایی که توی خونه هستند رنگ ابی دارن یعنی وقتی میکشی ازشون رنگ آبی درمیاد. این نوع مورچه را من تاحالا ندیدم

مورچه در خانه
چگونه متوجه حضور مورچه در خانه شویم؟

چگونه خانه خود را ضد مورچه کنیم؟ احتمالاً از دیدن مورچه هایی که در حال بردن غذا از خانه شما به لانه یا کلونی خود هستند، تعجب خواهید کرد. مورچه‌ها با بدن کوچک خود می‌توانند مواد غذایی زیادی را حمل و ذخیره کنند که روزها یا هفته‌ ها آن‌ها را از نظر غذایی تأمین کند. […]

ورود مورچه به خانه
ورود مورچه به خانه چگونه شروع می شود؟

چگونگی آغاز حمله مورچه ها به خانه مورچه ها، همه جا هستند و روزانه ما با بسیاری از آنها روبرو می شویم. تعداد این حشرات به قدری زیاد است که بسیاری از مردم، آنها را نادیده می گیرند. اما این افراد از خطراتِ مورچه ها (انتقال بیماری، خراب کردن وسایل خانه و…) آگاه نمی باشند. […]

بویایی در مورچه
بویایی مورچه ها چگونه است؟

مورچه ها چگونه جذب خانه ما می شوند؟ چگونگی حس بویایی در مورچه ذهن بسیاری از افرادی را که در این حوزه مطالعه می کنند را به خود مشغول کرده است؟ مورچه چگونه متوجه می شود که در کف خانه شما خرده نان وجود دارد؟ احتمالا وقتی متوجه شوید که مورچه ها برای یافتن خرده […]

آسیب های مورچه در باغچه
آسیب های مورچه در باغچه

‌بررسی آسیب های مورچه در باغچه ها و گلخانه ها آسیب های ناشی از مورچه ها در باغچه ها، گلخانه ها و باغ ها و به انواع گیاهان باغی و زراعی، در اکثر موارد به صورت غیر مستقیم است. ساختن لانه های زیرزمینی وسیع توسط مورچه ها و ایجاد تونل های زیاد میان و زیر […]

مورچه های خطرناک جهان
ده مورچه خطرناک جهان

امروزه بیش از ۱۲۵۰۰ گونه شناخته شده از مورچه ها در جهان وجود دارد. برخی از آن ها آرام هستند؛ مثل مورچه درودگر که دانه های غذایی را برای بقای کلونی خود جمع آوری می کند. ولی برخی دیگر از گونه های مورچه…

مشخصات مورچه های آتشین
مشخصات مورچه های آتشین

مورچه های آتشین مورچه هایی تهاجمی هستند و نیازی به این نیست که تحریک به تهاجم و حمله شوند. نیش آن ها درد بسیار زیادی ایجاد می کند و در برخی موارد باعث ایجاد شوک آنافیلاکتیک که یک واکنش تهدید…

سفارش سم از طریق: